Friday, December 10, 2010

Taksim'de bir sır.

Aslında başlık çok gizemli fakat konu o kadar değil.  Bir bakıma utanarak yaptığım bir itiraf olacak bu yazım.  Bunca yılımı İstanbul'da geçirdim, özellikle de Taksim'de.  Hatta 3 yıl kadar Cihangir, Fındıklı arasında oturdum.  Ve Taksim'deki o duvarın önünde sigara içtim, bekledim, yürüdüm, konser dinledim, sine vizyon seyrettim; kısaca herşeyi yaptım.  Fakat duvarın arkasını hiç merak etmedim.  Aslında duvarın arkası var mı onu bile merak etmedim. Sonra bir gün televizyondan öğrendim duvarın arkasını.

Taksim adının maksem kelimesinden geldiği rivayet edilir.  Yani dağıtmak kelimesinden.  Rivayete göre Osmanlı'da su Taksim'de maksem edilirmiş.  O duvarın arkası da su deposu.  Aslında bir tür ara depolama gibi birşey.  İlginç olanı ise içine girene kadar ne kadar büyğk olduğunu ve yıllarca bizden nasıl saklanmayı becerdiğine hayret ediyorsunuz.

Aşağıda size iki video izletmek istiyorum.  Bilmeyenler öğrenir; bilenler ise anı tazeler.  Umarım hoşunuza gider.  İngilizce blog için çekildiğinden, konuşmalar ingilizce.  Umarım hoşgörürsünüz., iyi seyirler.




No comments:

Post a Comment