Friday, December 2, 2011

Unutamadiklarim

Birgün bir dostumuz elinde euroclear.com security search sayfasının çıktısı ile yanımıza gelip aynen şöyle demişti. "kazık yedik. adamlar kağıdı alıp teminata koymuşlar, parayı götürmüşler bak kağıdın çıktısında kilit resmi var." Açıklamak gerekirse arkadaş aracılık yaptığı bir işte atlandığını ifade etmekte olup kilit gördüğü çıktıya şu anlamı yüklemektedir. Teminat kredi amaçlı bloke edildi. Aslında o kilit işareti şu anlama gelmektedir. EUROCLEAR ÜYESİ DEĞİLSİNİZ ANCAK BU KADAR GÖREBİLİRSİNİZ GERİSİ ÜYELERE. Şimdi soracaksınız burada komik olan ne? O arkadaş eski bir bankacı ve yeni finansal danışmandı. Vay halimize. Bu arada ona danışman için para ödeyenler de var laf aramızda.

 Sanırım 3-4 yıl öncesiydi. Bir yemekte orta yaş üstü takoz model bir Ericson kullanan beyefendi alçaktan değil de yüksekten uçuyordu. Masa da alkol düzeyi hafif yükselmişken arkadaşımız şu cümleleri sarfetti: "Ben hem commitment yaparım hem committmentım, başbakanla oturayım Türkiye'nin tüm dış borcunu 1 yılda kapatayım". Şimdi şu açıklamaları yapmak istiyorum. Commitment EMTN ya da MTN borçlanmasında kararlaştırılan tutarı ifade eder. Bu da şu demektir. Commitment yapılmaz çıkarılır ve sadece bankalar tarafından. Dolayısıyla commitment olmak zatem mümkün değildir. Bu cümleden sonra ne yaptığıma gelince, zaten yorucu bir gün sonrası zoraki davet edildiğim masaya kalınca bir dosya ile gelmiştim. Arkadaşa şöyle söyledim" commitment bey, sen önce telefon almak için bir bütçe yaratıp bilahere Türkiye sorunlarına eğil, bir de Türkiye Cumhuriyeti başbakanını ayağına çağırmak burada dile getirilecek bir fantezi değil" Ne kadar medeni davranmışım değil mi? Tabiki değil aslında şunu yaptım getirmiş olduğum dosyayı suratına geçirirken okkalı bir hasssss. Ne yapabilirim biraz yorgun ve azıcık da vatanseverim sanırım.

Sevdiğim bir abim sürekli bu finans hayalinde sıkça bahsi geçen TRADE olayını Türkiye'de ilk yapan olduğunu ve buna benzer hikayeleri anlatırdı. Uçaklar indi trade durdu bu işi ben bilirim falan diye. Buraya kadar herşey iyi, birgün konu dönüp dolaşıp bir hesap açılışına geldiğinde şu cümleyi haykırdı. "KARDEŞİM BEN SANA HEP DEMİYOR MUYUM, TRADE YOKKİ" Obaaa sahi mi* nasıl yani? 

No comments:

Post a Comment